Naucz się widzieć. Uświadom sobie, że wszystko łączy się ze wszystkim. / Leonardo da Vinci
W dwuletnich odstępach czasu [niczym biennale;] przychodzi czas na to, że chcemy zaprezentować Wam na co sami zwracamy uwagę w audio-wizualnym świecie kultury i sztuki. Rodzą się z tego kolejne edycje Przeglądu Kultury Współczesnej Look&See, [czyli L.a.S.]. Hasłem przewodnim edycji IV jest Kontinuum.
Przeszukiwanie niszowych, unikatowych i w pełni autorskich warstw współczesnej kultury skutkuje odkryciami. Czasem nowych, a czasem zapomnianych inicjatyw. Kierunek poszukiwań ponownie zaprowadził ku niebanalnym, eksperymentującym projektom, które nie są przypadkiem, ale są precedensem. Taka właśnie jest nasza kultura - nieprzewidywalna i zaskakująca, jeśli tylko bez pośpiechu zanurzymy się w niej.
BLOK I / godz. 18 00 :
Wystawa Kontinuum w składzie:
Katarzyna Szeszycka, Marcelo Zammenhoff \http://marcelozi.wixsite.com/marcelo-zammenhoff/obiekty--objects/, Daria Bojanek, An Krasko, Adrian Nejman, Aleksander Olejniczak, Piotr Leszczyński, Jakub Bitka, Agata Rowecka, ZIMZ, Andrzej Kwiatkowski oraz Goście.
____ więcej info o artystach wkrótce !
Koncert:
Tworzący eksperymentalną, elektroniczną muzykę instrumentalną Kamil „Wrathu” Kwiatkowski z Gorzowa Wielkopolskiego, od wielu lat publikujący swoje albumy za darmo w internecie, łączy siły z doświadczonym gitarzystą Sebastianem Siudą, reprezentującym gitarowy ambient pod szyldem projektu Mała Fuzja. Efektem kolaboracji jest muzyczna hybryda wymykająca się gatunkowym ramom. Wyróżnieni na festiwalu Getting Out 2015 za „bezkompromisowość i chęć poszukiwań”. Stypendyści Prezydenta Miasta Gorzowa w roku 2016. Ich ostatnim albumem opublikowanym za darmo w internecie jest "The Nihilist" z końca 2015 roku.
<> PSIE KŁAKI <> https://www.youtube.com/watch?v=hLbVqZcL8xY
<> MANDRAGOROD <> https://soundcloud.com/mandragorod
BLOK II / start godz. 20 00:
Każdy koncert Władysława Komendarka to niepowtarzalny spektakl, misterium o dużym ładunku ekspresji i dynamiki. Udział w uzyskaniu takiego klimatu ma łączenie oryginalnej muzyki elektronicznej ze śpiewem artysty w nieznanym języku, płynącym jak gdyby z głębi jego duszy. Wrażenie słuchaczy jest na tyle niesamowite, że koncert można porównać do czegoś w rodzaju obrzędu plemiennego z udziałem szamana. Obserwując Gudonisa podczas koncertu można odnieść wrażenie, że wpada on w swoisty trans, którym rządzą jedynie prawa struktury estetycznej wykonywanego dzieła. Wydaje się, że Gudonis posiada rzadki dar u muzyków rockowych, których produkcje są czasami rzemieślniczo dopasowane do wymogów rynku. W przypadku Gudonisa mamy do czynienia z wielkim artystą, a nie z bezdusznym automatem do produkcji modnych przebojów.
Władysław Komendarek „Gudonis” z założenia nie jest artystą psytransowym, ale potrafi odnaleźć się w tym klimacie. Współtworzył w muzyce początki tego, czym upajamy się dzisiaj. Człowiek z wielkim dorobkiem, a zarazem wielkie urozmaicenie sceny muzycznej. Komendarek to polski artysta, instrumentalista, kompozytor muzyki elektronicznej. Muzyką żyje już od 30-lat.
Kariera muzyczna Komendarka rozpoczęła się od udziału w zespołach szkolnych Pelikany i Kormorany. Następnie grał w zespole Borysy. Wówczas też powstały jego pierwsze kompozycje. Przygoda artysty z muzyką elektroniczną zaczęła się od zakupu instrumentu Yamaha Electone B20 R z głośnikiem wirującym,który pozwalał na uzyskanie brzmień podobnych do kultowych w owych czasach organów Hammonda. W połowie lat 70 Władysław Komendarek był członkiem Grupy Dominika. W latach 1975 -1984 związany był z polską grupą Exodus grającą progresywnego rocka. Założona w roku 1975 w Warszawie uważana była wówczas za najwybitniejszy polski zespół tego gatunku.
Kariera muzyczna Komendarka rozpoczęła się od udziału w zespołach szkolnych Pelikany i Kormorany. Następnie grał w zespole Borysy. Wówczas też powstały jego pierwsze kompozycje. Przygoda artysty z muzyką elektroniczną zaczęła się od zakupu instrumentu Yamaha Electone B20 R z głośnikiem wirującym,który pozwalał na uzyskanie brzmień podobnych do kultowych w owych czasach organów Hammonda. W połowie lat 70 Władysław Komendarek był członkiem Grupy Dominika. W latach 1975 -1984 związany był z polską grupą Exodus grającą progresywnego rocka. Założona w roku 1975 w Warszawie uważana była wówczas za najwybitniejszy polski zespół tego gatunku.
Po epizodzie z Exodusem rozpoczął karierę solową. Obecnie występuje samodzielnie i komponuje muzykę elektroniczną na bogatym instrumentarium. Władysław Komendarek porusza się swobodnie w wielu stylach: rock progresywny, metal, post rock, etno, industrial, ambient, techno, drum & bass, trans, electro, hardcore, acid jazz, break beats, euro transe, hard trance, psytrance, garage, hip hop, abstract, reggae, electronic nois, jazz, old school.
Wśród dokonań Komendarka jest co najmniej ponad 30 albumów autorskich wydanych na płytach analogowych, kasetach i płytach kompaktowych.Jego kompozycje są umieszczone na 10 płytach składankach wydanych w kraju i zagranicą.Skomponował muzykę do wielu spektakli teatralnych i filmów.
Zespół Wieloryb powstaje w 1994 roku w Gdańsku. Początkowo działa w czteroosobowym składzie jako eksperymentalny projekt muzyków z różnych trójmiejskich formacji. W tym samym roku wydaje pierwszą płytę zatytułowaną "I". Wieloryb, jako jeden z pierwszych zespołów techniczno-industrialnych, zaczyna grać koncerty w kraju i za granicą, grając z takimi wykonawcami jak Jimi Tenor i Pan Sonic. W 1995 roku ukazuje się drugie oficjalne wydawnictwo zespołu , płyta "II". W latach 1996 - 1999 muzyka zespołu ewoluuje od techno minimal, hardstep poprzez obszary dźwiękowe penetrowane przez takich twórców jak Mouse On Mars lub Autechre. W ramach kontraktu z wytwórnią SP Records powstają trzy, niestety nie wydane materiały : "Acid Test" 96, "Riemann's Tensor" 97-98 i "LV" 99. W roku 2000 powstaje materiał zatytułowany "9009" - elektroniczna mieszanka muzyki dub, ambient, trip hop. Utwór z płyty pojawiają się na składance "Dub out of Poland" a zespół rusza w trasę koncertową. W 2001 kolejny: "Voice Tract" - inspirowany badaniami nad syntezą mowy, prowadzonymi w latach 20-tych i 30-tych ubiegłego wieku.
W latach 1999-2003 członkowie zespołu skupiają się na tworzeniu solowych, eksperymentalnych projektów muzycznych oraz na pracy zawodowej.
Aktualną
drogą solową WIELORYBA jest industrialny rhythmic noise,
zainspirowany wszechobecnym rytmem. Szum miasta , bicie serca , rytm
maszyn , tętno... Równe, miarowe, jednostajne.
<> REDUKCJA <> https://soundcloud.com/redukcja
REDUKCJA - projekt muzyczny, zawierający się w tanecznym połamaniu dźwięku, okraszony przeróżnymi hałasami i nieprzyjemnościami dla przeciętnego melomana. Motywem przewodnim jest siła dźwięku jako muzycznej wiązki, która ma za zadanie pobudzić życiowe i twórcze moce odbiorcy. Forma to klasyczny, gramofonowy dj set lub set z elementami live-actowymi. Nie ma tu miejsca na ograniczenia, a wszystko zaczęło się w 2003. Za sterami Mariusz W.
<> DYM <> www.dymrecords.bandcamp.com/
Dym
to niezależny label z Gorzowa Wielkopolskiego. skupiający się na
nieszablonowych, często lokalnych zjawiskach muzycznych, niezależnie
od ich formy lub gatunku. Od początku działalności wszystkie
wydawnictwa ukazjuą się w limitowanych nakładach na płytach cd,
winylach oraz kasetach magnetofonowych.
Tutti
Harp
to młody producent, który zwrócił na siebie uwagę świetnym
utworem na kompilacji inaugurującej działalność labelu. Kwestią
czasu było wydanie materiału.Cztery utwory utrzymane w aurze
klikającego Dubu okraszonego Glitchem i ambientowymi tłami. Aura
panująca na tym mini albumie, przywołuje sentyment za wczesnymi
nagraniami z katalogu scape i najlepszymi momentami w twórczości
duetu Boards of Canada. Rekomendujemy!
Pudern
to
projekt z Polski reprezentujący od 2015 roku niszowy odłam noisu,
Harsh Noise Wall. W 2015 roku miał okazję zagrać z takmi
postaciami jak: Purgist, MAAAA, Gordon Ashworth czy też Dave
Phillips-em. W 2016 wydał swoje pierwsze wydanie i split z
legendarnym francuskim pionierem HNW, Vomir-em. Pudern jest też
założycielem projektu Harsh Noise Wall, który odnosi się tylko do
tego gatunku.
<> ICEBERG <> / Berlin / Techno
+ video arty ___ soon !
Tax: przedsprzedaż / 15pln ---> 50sztuk.
[OBIEKT, ul. Kazimierza Wielkiego21
Świat Shishy, ul. Drzewna27
Kardamon-Przyprawy Świata, ul. Sikorskiego34] ---> od 5.10.2016
dzień imprezy / 25pln
Uwaga! Informacje BHP.
Teren imprezy standardowo pofabryczny.
Przystosowany (jest kryształowy żyrandol), ale surowy.
Wejście na własną odpowiedzialność.
Przystosowany (jest kryształowy żyrandol), ale surowy.
Wejście na własną odpowiedzialność.
Na miejscu bufet z napojami. Chill z shishą i art zona.
W całym budynku obowiązuje kategoryczny zakaz palenia wyrobów tytoniowych.
ZEFAM
ul. Sienkiewicza9
Zielona Góra
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz